بویلر بخار

تجهیزات جانبی بویلر بخار :

دستگاه بویلر بخار  علاوه بر عناصر و اجزاء اضافی ممکن است به عناصر آپشنال دیگری از به شرح زیر مجهز می باشد کارایی  آن افزایش یافته و عملکرد آن بهبود یابد.  

برخی از اجزا آپشنال و اضافی بویلر بخار به شرح زیر است :

سوپرهیتر :

 این المنت به شما این امکان را می دهد که بخار را تا دمای بالای 100 درجه گرم کنید که این امکان را به شما می دهد تا با افزایش راندمان بویلر بخار به راندمان بیشتری دست یابید. هنگام استفاده از سوپرهیتر، بخار می تواند به دمای 500 درجه برسد و گرمایش آن از قبل در خطوط لوله انجام می شود، یعنی بعد از مرحله تبخیر آب. سوپرهیتر می تواند یکپارچه یا جداگانه بر روی بویلر بخار نصب شده  باشد. دستگاه های همرفت و تابشی وجود دارد (نوع دوم 2-3 برابر قدرت بیشتری دارد).

جداکننده بخار :

 این عنصر دیگ بخار به شما این امکان را می دهد که تمام رطوبت اضافی را از بخار خارج کرده و تا حد امکان خشک کنید. هنگام استفاده از جداکننده، راندمان کل بویلر بخار به طور قابل توجهی افزایش می یابد. ذخیره کننده بخار این دستگاه سیستم را تثبیت می کند. آکومولاتور بخار اضافی تولید شده را جذب می کند و در صورت کم شدن بیش از حد آن را به سیستم برمی گرداند.

دستگاه تصفیه آب :

 این دستگاه به شما امکان می دهد اشباع آب را با اکسیژن و مواد شیمیایی مختلف کاهش دهید. آماده سازی به موقع آب باعث کاهش اثر خوردگی بر روی عناصر داخلی دیگ و به حداقل رساندن میزان رسوب در سیستم می شود.

دیگ بخار همچنین شامل یک شیر تخلیه میعانات، یک بخاری هوا و یک واحد کنترل واحد است که شامل یک سوئیچ احتراق، تنظیم کننده جریان مواد خام و منابع برق است. درک اینکه یک بویلر بخار از چه چیزی ساخته شده است، اجازه می دهد تا آن را برای حل مشکلات خاص پیکربندی کنید.

ژنراتور بخار :

ژنراتور بخار نیز گونه ای دیگر از  دیگهای بخار مجهز به عناصر اضافی هستند. به طور خاص، طراحی چنین دستگاهی ممکن است شامل چندین سوپرهیتر متوسط ​​باشد که امکان چند برابر کردن قدرت تجهیزات را فراهم می کند. ژنراتورهای بخار اغلب در نیروگاه های هسته ای استفاده می شوند. استفاده از بخار انرژی حاصل از تجزیه اتم ها را به الکتریسیته تبدیل می کند. بخار در راکتورهای هسته ای می تواند به شرح زیر عمل کند:

آب خارج از مخزن راکتور را احاطه کرده و انرژی حرارتی خود را دریافت می کند. بخار در مدار خود در خارج از راکتور تولید می شود. مولد بخار در این طرح عملکرد مبدل حرارتی را انجام می دهد.

طرح دوم شامل وجود لوله هایی برای گرم کردن آب در خود راکتور است. در نتیجه، معلوم می شود که راکتور به نوعی محفظه احتراق تبدیل می شود و بخار تولید شده مستقیماً به مجموعه ژنراتور ارسال می شود. این طرح راکتور آب جوش نامیده می شود و نیازی به نصب مولد بخار ندارد.

نتایج :

بویلرها اعم از بویلر بخار ، بویلر روغن داغ ، بویلر آبگرم  دستگاه های بسیار قدرتمند و کارآمدی هستند که در تعدادی از موقعیت ها ضروری هستند. بویلر های داخلی  تحت عنوان بویلر آبگرم به شما امکان گرم کردن خانه یا انجام کار را می دهند و واحدهای صنعتی به شما امکان تولید مقادیر زیادی برق را می دهند. در هر صورت، برای حل موثر وظایف محول شده، هدف و طراحی دیگ بخار باید مطابقت داشته باشد.

دستگاه و اصل عملکرد دیگهای بخار :

دیگ بخار (PC) - مجموعه ای از تجهیزات تکنولوژیکی به هم پیوسته نصب شده برای تولید بخار از آب خوراک مورد استفاده در صنایع مختلف: انرژی، مسکن و آب و برق، متالورژی، پتروشیمی، پزشکی و ساخت و ساز   می باشد. با توجه به حوزه کاربرد آنها، آنها به مولدهای بخار صنعتی پرقدرت و ژنراتورهای خانگی تقسیم می شوند که می توانند با انواع سوخت کار کنند، از جمله به عنوان نیروگاه هایی که برای تولید منابع انرژی ثانویه از اتلاف حرارت شرکت های صنعتی استفاده می شوند.

بویلر توانایی تولید دو نوع بخار اشباع و بخار سوپرهیت را دارد. واحدهای موجود با فشار بخار در MPa متمایز می شوند: کم در 1.0، متوسط ​​در محدوده 1.0 تا 10.0، بالا بالای 14.0، بسیار بالا از 18 تا 20، و فوق بحرانی در بالای 22.5.

بخار اشباع به طور گسترده در مسکن و تاسیسات و گرمای بیش از حد به دلیل خواص خطرناک و نیازهای بالا  منحصراً در تاسیسات در مقیاس صنعتی استفاده می شود.

دیگ بخار برای چه استفاده می شود؟

دانستن محل استفاده از دیگ بخار و در چه حالت هایی به شما امکان می دهد تجهیزات را به طور موثر انتخاب کنید. واحدهای مسکونی و گرمایش مرکزی تغییراتی را در کنترل های شخصی فشار ضعیف و متوسط ​​برای گرمایش بخار نصب می کنند. مایع خنک کننده مستقیماً وارد شبکه می شود یا آب را برای گرمایش مرکزی و تامین آب گرم از طریق مبدل های حرارتی آماده می کند. صنعت از ژنراتورهای بخار قوی تری استفاده می کند که با افزایش انتقال حرارت، بخار فوق گرم تولید می کند.

بویلرهای پرانرژی و فشار بالا با انتقال بخار به توربین در پروژه های تولید برق کمک می کنند. در صنعت، رایانه شخصی حرکت مکانیکی دستگاه های تولید را تضمین می کند. حمل و نقل ریلی، بویلر بخار روی لوکوموتیوهای دیزلی نصب می شوند.

اصل عملکرد دیگ بخار :

برای راه اندازی دیگ های بخار فشار قوی، از آب تصفیه شده شیمیایی استفاده می شود که توسط پشته های لوله های صفحه ای، تحت تأثیر گازهای دودکش داغ که به عنوان محصول احتراق فسیل های سوخت تشکیل می شوند، گرم می شود. با افزایش دما، آب به بخار تبدیل می شود که برای انتقال گرما یا انرژی از جت وارد ناحیه کاربرد می شود.

آب طبیعی وارد دستگاه تصفیه آب می شود و در آنجا از مواد جامد معلق خارج شده و نرم می شود. سپس در مخازن آب تصفیه شده شیمیایی عرضه می شود و با استفاده از پمپ های بخار به واحد منتقل می شود. قبل از ورود به درام، ماده مغذی از طریق یک اکونومایزر - یک بخاری حرارتی چدنی واقع در انتهای واحد برای کاهش دمای گاز دودکش و افزایش راندمان دیگ بخار ، وارد می شود.

از درام بالایی، آب از طریق لوله های گرم نشده وارد درام پایینی می شود و از طریق لوله های همرفتی به صورت مخلوطی از آب و بخار بالا می رود. در درام بالایی فرآیند جداسازی رطوبت صورت می گیرد. بخار خشک از طریق لوله های بخار برای مصرف کنندگان ارسال می شود. اگر مولد بخار باشد، بخار سوپرهیتر دوباره گرم می شود.

دستگاه دیگ بخار

دیگ بخار کوچک می تواند به شکل یک مخزن ساده باشد که در آن آب به بخار تبدیل می شود. دیگ بخار ساخته شده از لوله هایی با قطرهای مختلف می باشد . علاوه بر سیستم لوله کشی، دیگ بخار دارای یک فضای کوره است که در آن سوخت طبیعی می سوزد. دیگ بخار و ویژگی های طراحی آن بر اساس نوع سوخت تعیین می شود. به عنوان مثال، اجاق های زغال سنگ مجهز به رنده هایی هستند که روی آن لایه ای از سوخت می سوزد و از طریق آن اکسیژن وارد کوره می شود.

یک دودکش در بالای کوره نصب شده است که باعث ایجاد کشش در مسیر منحصر به فرد بخار-گاز می شود که حالت عادی را حفظ می کند. دیگ های گاز دارای مشعل گاز یا نفت هستند. گازهای دودکش داغی که هنگام سوزاندن سوخت به دست می آید، آب را می جوشاند، پس از آن بخار شروع به تبخیر می کند که وارد مصرف کننده می شود و گازهای دودکش از طریق لوله وارد جو می شود.

 

عناصر ساختاری اصلی دیگ‌های بخار با استفاده از کلاه ایمنی، اتصالات، پمپ‌های گردش خون، ابزار اگزوز دود و فن‌ها به سیستم بویلر متصل می‌شوند.

انواع دیگ بخار :

دیگ بخار بر اساس پارامترهای مختلفی طبقه بندی می شوند و شما باید آنها را بشناسید :

انواع بویلر بسته به نوع سوخت سوزانده شده:

سوخت گازی؛

دیگهای بخار سوخت جامد؛

سوخت مایع: روغن گرمایش، سوخت دیزل؛

انرژی الکتریکی.

دیگ بازیابی - در پروژه های صرفه جویی در سوخت و تصفیه گرمای ثانویه ساطع شده در طول فرآیند تولید یا گازهای دودکش در یک نیروگاه حرارتی شرکت می کند.

دیگ های الکتریکی در سیستم تولید برق شرکت می کنند و به عنوان منبع بخار برای توربین هایی با توان عملیاتی و پارامترهای بخار بالا کار می کنند.

گرمایش برای گرمایش مرکزی و آب گرم که تابع قوانین طراحی و بهره برداری ایمن از دیگهای بخار و آب گرم می باشد.

دیگ بخار صنعتی - مشارکت در فرآیندهای تولید شرکت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع بویلر بخار و سایر مدلهای بویلر به وب سایت سازآب مراجعه نمایید

[ بازدید : 23 ]

[ پنجشنبه 19 اسفند 1400 ] 12:50 ] [ سازآب ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]