انواع سپراتور

انواع سپراتور صنعتی:

سپراتور دستگاههای جدا کننده ای هستند که در برخی از کاربری های تجاری و صنعتی نقش مهمی ایفا می کنند در زیر به چند مورد از انواع سپراتور صنعتی اشاره می کنیم البته که بیشترین کاربرد این دسته از تجهیزات در صنایع لبنی می باشد.

ü     سپراتور خامه با تخلیه خودکار

ü     سپراتور شیر

ü     سپراتور خامه با تخلیه دستی

ü     سپراتور لبنیات

ü     سپراتور جهت حذف سلول های سوماتیک

ü     سپراتور خامه پرچرب

ü     سپراتور چربی ترکیبی

ü     سپراتور آبمیوه

ü     سپراتور آزمایشگاهی برای سرم پاک کننده ها

ü     سپراتور آزمایشگاهی خون

ü     سپراتور میکروب شناسی

سپراتور دستگاهی است که دو فاز مشابه یا متفاوت را از یکدیگر جدا می کنند. ترکیب فاز قابل تفکیک توسط دستگاه سپراتور عبارت است از:

ü     مایع- مایع

ü     جامد - جامد

ü     مایع- گاز

ü     مایع- جامد

ü     گاز - جامد

مزایای سپراتور سانتریفیوژ:

 جداکننده های سانتریفیوژ صنعتی تولید شده توسط گروه صنعتی سازآب به لطف سال ها تجربه به دست آمده و همچنین معرفی راه حل های طراحی مدرن و فناوری های جدید تولید به طور مداوم در حال بهبود هستند. سپراتور گریز از مرکز دارای تعدادی ویژگی فنی هستند که آنها را از مدل های مشابه سایر سازندگان متمایز می کند. در نهایت، با توجه به قابلیت اطمینان تجهیزات تولید شده، مصرف کننده دارای دو سال گارانتی برای هر سپراتور است.

سپراتورهای گروه صنعتی سازآب دارای چندین نسخه هستند، از مدل های ساده و ارزان قیمت در پیکربندی اولیه گرفته تا واحدهای جداسازی مدولار  که توسط یک کنترل کننده لمسی کنترل می شوند. این انتخاب به مشتری ما اجازه می دهد تا مدلی را بر اساس توانایی های مالی و وظایف فنی انتخاب کند.

مجموعه تحویل سپراتورها شامل مجموعه گسترده ای از قطعات یدکی و لوازم جانبی است که به مصرف کننده اجازه می دهد سپراتور را در مدت زمان کوتاهی بدون صرف هزینه و زمان اضافی برای خرید مستقل قطعات برای راه اندازی نصب و راه اندازی کند و همچنین به مدت طولانی اجازه می دهد تا نیاز به خرید کیت ها برای کارهای تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده را فراموش کنید. تمام پارامترهای عملکرد سپراتورهای با تخلیه لجن خودکار با استفاده از کنترل‌کننده‌هایی که به راحتی قابل برنامه‌ریزی هستند، روی تابلوهای کنترل تنظیم می‌شوند.  کنترل پنل ها قابلیت تنظیم دقیق پارامترها و الگوریتم های عملیاتی مانند فواصل بین تخلیه جزئی، زمان تخلیه، تامین و خاموش شدن آب کاری واحد هیدرولیک و موارد دیگر را دارند. کنترل پنل را می توان در برابر دسترسی تصادفی کدگذاری کرد تا از از دست رفتن پارامترهای عملیاتی جلوگیری شود. هیدروبلوک فشرده ساده و نگهداری آن آسان است. برای جدا کردن آن برای کارهای تعمیر و نگهداری، به ابزار و اقدامات زیادی نیاز ندارید. بلوک هیدرولیک با یک پیچ جدا می شود و همچنین به راحتی مونتاژ می شود. همه سپراتورهای سانتریفیوژ دارای یک میل لنگ آب بندی شده هستند که از نشت روغن از گیربکس سپراتور و ورود آن به واحد شتاب گیری جلوگیری می کند. همچنین به لطف میل لنگ هرمتیک، محل نصب سپراتور همیشه تمیز و بدون لکه و گودال روغن روی زمین است که برای هر تولیدی به ویژه تولید مواد غذایی بسیار مهم است. وجود یک پنجره مشاهده  که از طریق آن وضعیت درایو و سایش قطعات قابل مشاهده است راحت است زیرا برای دیدن همه اینها لازم نیست سپراتور را جدا کنید. دستگاه ورودی و خروجی سپراتور سانتریفیوژ تولیدی گروه صنعتی سازآب کاملاً از فولاد ضد زنگ ساخته شده است در حالی که مدل های سایر سازندگان تا حدی از پلاستیک ساخته شده اند.

پشتیبانی در برابر لرزش  در تمام پیکربندی های سپراتور             

پوشش محافظ کامل موتور الکتریکی  روی تمام مجموعه های کامل سپراتور 

مونتاژ محور افقی مناسب : طراحی خاص درایو به شما این امکان را می دهد که به راحتی و به سرعت قطعات شفت افقی را سوار / جدا کنید و همچنین  فنرها را روی تکیه گاه گلو تعویض کنید. برای تعویض فنرها، به سادگی پیچ مهره شش گوش را باز کنید.

فن آوری جذب نویز طرح خودمان "دو دیوار" که در مدل های ما استفاده شده است، نویز را در حین کار سپراتور چندین بار کاهش می دهد. راه حل فنی این فناوری در این واقعیت نهفته است که گیرنده و پوشش سپراتور از دو محفظه جداگانه - بیرونی و داخلی ساخته شده اند، فضای بین آنها با یک ماده عایق مخصوص پر شده است.

سپراتورهای صنعتی شرکت سازآب کمتر فلز فشرده و فشرده هستند. آنها سبک تر و فشرده تر از جداکننده های سایر سازندگان هستند. برای جداسازی و مونتاژ درام ها نیازی به مکانیزم های بالابر نیست.

ایمنی عملکرد تجهیزات و اپراتور اهمیت زیادی دارد. سپراتورهای سانتریفیوژ مجهز به سنسورهای کنترلی برای عملکرد ایمن تجهیزات هستند. سنسورها در صورت مونتاژ نادرست سپراتور از راه اندازی جلوگیری می کنند یا در صورت لرزش بیش از حد آن را خاموش می کنند.

انواع سپراتور شیر:

جداکننده یک وسیله ضروری نه تنها در صنعت، بلکه در خانه است. با آن می توانید خامه و خامه ترش و کره و همچنین شیر بدون چربی و خالص شده را دریافت کنید. هنگام انتخاب سپراتور خانگی، باید در مورد ویژگی های مدل های مختلف، قدرت آنها و اصل عملکرد ایده ای داشته باشید.

انواع سپراتور:

سپراتور برای خالص سازی محصول اصلی، جداسازی چربی و مواد زاید ضروری است. تمام دستگاه های مدرن بسته به روش کار به چندین نوع تقسیم می شوند. سپراتور گریز از مرکز مبتنی بر استفاده از نیروی گریز از مرکز است. عملکرد جداکننده ارتعاشی با نصب چندین غربال متصل به یک موتور ویبره تضمین می شود. در سپراتور نوع سامپ، شیر یا خامه شفاف شده از بالای درام خارج می شود.

طراحی سپراتور شیر:

سپراتور گریز از مرکز رایج ترین است، زیرا می تواند برای مدت طولانی کار کند و به شما امکان می دهد تا صد لیتر شیر را در ساعت جدا کنید. دستگاه ها بر اساس روش تامین شیر تقسیم می شوند:

نوع باز

نوع نیمه بسته

نوع بسته

رسوب سپراتور را می توان به صورت خودکار یا دستی حذف کرد. سپراتور پاکسازی مداوم با سیستم تمیز کردن خودکار، درام را از رسوب در حین کار دستگاه آزاد می کند، در حالی که دستگاه دستی باید به طور دوره ای متوقف شود. سپراتور انفجار پیوسته قدرتمندتر است و در صنعت بیشتر از بخش خصوصی استفاده می شود. به طور متعارف سپراتورها به دو دسته صنعتی و خانگی تقسیم می شوند.

سپراتور صنعتی آلفا لاوال:

شیر جداکننده صنعتی آلفا لاوال برای کار در سیستم های بسته طراحی شده است. جداکننده Alfa Laval BTAX 215 در چندین نسخه زیر موجود است:

ü     با دیسک های فشار داخلی

ü     با دیسک های فشار و محافظت در برابر گرمای بیش از حد و انفجار

ü     مهر و موم شده

ü     مهر و موم شده با محافظ انفجار

تولید شیر در چنین سپراتوری می تواند تا 12 متر مکعب در ساعت کارکرد برسد. تمیز کردن درام با استفاده از یک سیستم پنوماتیک نصب شده انجام می شود و ذرات جامد در اتاق های مخصوص داخل مخزن کار جمع می شوند.

طراحی هرمتیک مکانیزم تضمین می کند که روتور به طور مداوم با مواد خام پر می شود که خطر اکسیداسیون و رشد باکتری های مضر را کاهش می دهد.

تجهیزات استاندارد دستگاه سپراتور شامل:

موتور برق قدرتمند

لرزشگیر

مخزن مهر و موم شده برای هوای فشرده، مجهز به شیر برقی

دستگاه کنترل ارتعاش

سنسورهای فشار روغن

سپراتور برای مصارف خانگی:

دستگاه های سپراتور در نظر گرفته شده برای مصارف خانگی بر اساس روش عمل به مکانیکی و الکتریکی تقسیم می شوند.

یکی از بهترین تولید کنندگان دستگاه های سپراتور شیر خانگی موتور سیچ می باشد. سپراتور شیر Motor Sich حجم نسبتاً زیادی از کاسه کار دارد با حجم خالص سازی دوازده لیتر. بدنه و محفظه سپراتور می تواند از پلاستیک یا آلومینیوم یا پلی کربنات ساخته شود. سپراتور گریز از مرکز سیچ دارای چندین مزیت است:

قطر درام - 11.5 سانتی متر،

قطر صفحات داخلی 9.5 سانتی متر است.

در مجموع از 9 تا 12 بشقاب ارائه شده است.

دارای موتور نوع کلکتور،

دارای لرزشگیر،

بهره وری دستگاه از 100 لیتر در ساعت است.

دستگاه سپراتور نپتون:

جداسازی شیر در این مدل در درام انجام می شود، جایی که مواد خام از طریق محفظه شناور وارد می شود. سپراتور گریز از مرکز نپتون خامه را از توده شیر جدا می کند، آن را در مرکز محفظه کار جمع می کند و به ظرف مخصوص می فرستد. شیر بدون چربی روی گیرنده جریان دارد. تمام ناخالصی ها در قسمت داخلی درب باقی می مانند و با شستن محفظه کار پاک می شوند. جداکننده شیر خانگی توسط یک شبکه الکتریکی معمولی کار می کند، در استفاده قابل اعتماد و بادوام است، دارای سرعت چرخش پایدار است. برای تنظیم چربی شیر، یک رگلاتور مخصوص روی پنل تعبیه شده است.

ویژگی های فنی سپراتور خانگی گریز از مرکز نپتون:

بهره وری: از 50 لیتر در ساعت کار،

سرعت چرخش - از 9000 تا 12000 دور در دقیقه،

نسبت حجم مجاز خامه و شیر بدون چربی بین 1 تا 4 تا 1 تا 10 است.

وزن دستگاه تنها 3.2 کیلوگرم است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با سپراتور تولیدی شرکت سازاب و سپراتورهای خارجی وارداتی به وب سایت سازاب مراجعه نمایید.

[ بازدید : 10 ]

[ پنجشنبه 12 آبان 1401 ] 12:52 ] [ سازآب ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]