فرمانتور استیل صنعتی و آزمایشگاهی

فرآیند تخمیر چیست و فرمانتور استیل چه کاری انجام می دهد؟

فرمانتور استیل مخزنی در بسته است که معمولاً به شکل استوانه است. در داخل فرمانتور استیل، محیط (محصول) و باکتری ها با هم مخلوط شده و فرآیند تخمیر (یا به تعبیر علمی تخمیر) انجام می شود. هوای اشباع شده با اکسیژن از محیط عبور داده می شود و در حین اختلاط جرم همگن می شود. یک عامل بسیار مهم در این فرآیند، حفظ مداوم یک دمای خاص است که توسط آب یا بخار عبوری از لوله های مبدل حرارتی درون فرمانتور استیل کنترل و حفظ می شود.

تخمیر برای چیست؟

هدف مستقیم تخمیر کننده ها تخمیر مواد مختلف است. در این مورد از مواد خام میوه، شکر یا غلات استفاده می شود. در واقع، کیفیت فرآیند تخمیر فعلی به طور مستقیم به واحد آنزیمی بستگی دارد.

 ویژگی های مشخصه فرمانتور استیل ، نفوذناپذیری مخزن، پایداری فرآیند تخمیر و بالاتر از همه، کاربردی بودن در نگهداری را تضمین می کند.

فرمانتور استیل از چه چیزی ساخته شده است؟

 کیفیت نوشیدنی های صنعتی و دارویی نیازمند تخمیر تولید شده مستقیماً تحت تأثیر کیفیت مخزنی است که فرآیند تخمیر مستقیماً در آن انجام می شود. برای این منظور فرمانتور از مواد مختلفی استفاده می شود که مهمترین آنها عبارتند از: شیشه مقاوم در برابر حرارت. پلاستیک مواد غذایی با کیفیت فولاد ضد زنگ. مخازن فرمانتور استیل ضد زنگ بزرگترین تقاضا را دریافت کردند. و همه به این دلیل است که آلیاژ استیل در صنایع غذایی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و تمام استانداردهای بهداشتی پذیرفته شده را برآورده می کند و علاوه بر این، در پزشکی نیز استفاده می شود. فرمانتورهای استیل استاندارد مخازن عمودی یا افقی (بسته به نیاز مشتری) با ظرفیت های مختلف (کوچک از 1 تا 10 لیتر، متوسط ​​35 تا 150 لیتر، تناژ بالا بیش از 1000 لیتر) با حداقل تعداد اتصالات و دستگاه های انتقال هستند. استفاده از تخمیر در تولید الکل تخمیر با هدف به دست آوردن نوشیدنی با کربناته طبیعی اختراع شد. با کمک یک فرآیند تخمیر موثر، نوشیدنی هایی مانند آبجو و کواس به دست می آید. و فرمانتور استیل نیز به شدت در ساخت نوشیدنی ها صنعتی، به طور دقیق تر برای تولید شراب های گازدار استفاده می شوند. تخمیر آب انگور در مخازن تخمیر انجام می شود و پس از آن مواد حاصل در بطری ها ریخته می شود. همچنین، تخمیرها از ویژگی های بسیار مهم و قابل توجه هر مهتابی با تجربه در نظر گرفته می شوند. به طور مستقیم در این نوع مخازن، فرآیند تخمیر (تخمیر) برای مهتابی انجام می شود.

چه چیزی باید به یک تخمیر اولیه مجهز شود ؟

برای  خرید با کیفیت ترین فرمانتور استیل لازم است تا به اجزاء آن دقت کنید . برای اندازه گیری و تنظیم دما، مقدار هوای دمیده شده و فشار از داخل. مخزن استوانه ای باید مجهز به درپوش های کروی و ژاکت های خنک کننده کمکی باشد. همچنین یک آب بند آب در قسمت درب مورد نیاز است که باعث می شود از شر گاز اضافی خلاص شوید و در عین حال نوشیدنی آینده را دچار فساد و اختلال نگردد و علاوه بر این از ورود هوا به داخل جلوگیری می کند. با این حال، لازم است به دقت نظارت شود که رطوبتی که می تواند روی آب بند جمع شود به مخزن ختم نشود. این می تواند باعث آلودگی نوشیدنی و در نتیجه بدتر شدن کیفیت آن شود. در تخمیر، در طول فرآیند تخمیر، نمی توان بدون تجهیزات خاصی مانند مهر و موم لاستیکی و پوشش لاستیکی با سوراخ برای مهر و موم آب کار کرد. برای فرآیند مداوم کشت باکتری ها، فرمانتورهای استیل علاوه بر این به مخازن برای ذخیره اجزای ماده غذایی و همچنین پمپ ها مجهز می شوند تا دائماً آنها را به دستگاه عرضه کنند. تکان دادن آن به شما یادآوری می کند که همه این تجهیزات باید تمیز استریل باشند، در غیر این صورت لذت نوشیدنی های مورد علاقه شما خراب می شود: یا طعم آن یکسان نخواهد بود یا نوشیدنی به هیچ وجه از بین می رود.

فرمانتور:

فرمانتوریک مجتمع آماده برای کشت میکروارگانیسم ها با دوز خودکار مواد مغذی است. در فرآیند رشد کشت های میکروبیولوژیکی، الزامات اساسی باید رعایت شود: عوامل اقلیمی محیط خارجی، پارامترهای فشار، سرعت و شدت اختلاط، حذف محصولات جانبی (دی اکسید کربن / دی اکسید گوگرد) باید سازماندهی شود.

طبقه بندی فرآیندهای میکروبیولوژیکی از نظر طراحی تکنولوژیکی:

هر فرآیند میکروبیولوژیکی را می توان بر اساس موارد زیر طبقه بندی کرد:

کشت هوازی و بی هوازی

کشت سطحی/عمیق

کشت دوره ای (فاز) و مستمر

فرآیند کشت عمیق میکروارگانیسم ها در یک محیط غذایی مایع در حوزه صنعتی گسترده شده است. چنین فرآیندی دارای تعدادی ویژگی متمایز است: در چندین مرحله پیش می رود و به تبدیل "ترکیب گاز - مایع - جامد (سلول ها)" کاهش می یابد. یک منبع کربن نامحلول (به عنوان مثال، n-پارافین) نیز می تواند به عنوان یک ماده حالت جامد عمل کند. کشت میکروارگانیسم ها ناگزیر با انتشار گرما همراه است. این امر در مورد مواردی که کشت در آزمایشگاه انجام می شود نیز صدق می کند. با حجم کم کشت و با استفاده از ظروف شیشه ای شیمیایی خاص، اثر حرارتی کم است، اما در تاسیسات بزرگ با مقدار قابل توجهی ماده، گرمای فراوان آزاد می شود. در طول فرآیند رشد، حفظ فاز دمایی یکسان در کل حجم برای مدت طولانی بسیار مهم است.

طبقه بندی فرمانتورها بسته به حجم ماده:

بسته به حجم کل ماده کشت شده، فرمانتورها به تخمیرهای آزمایشگاهی و تخمیرکننده های صنعتی تقسیم می شوند:

1. زمینه اصلی کاربرد عملی فرمانتور استیل آزمایشگاهی ، تولید مثل و کشت نمونه های میکروبیولوژیکی در مقیاس آزمایشگاهی و همچنین برای پرورش فرهنگ های نوآورانه، قارچ ها، آنزیم ها و میکروارگانیسم ها است. یک یا چند مخزن راکتور و یک واحد تامین کننده اجزای اصلی یک فرمانتور آزمایشگاهی هستند.

وظیفه اصلی واحد پشتیبانی پشتیبانی از فعالیت حیاتی و تولید مثل میکروارگانیسم ها است. این ماژول ممکن است شامل :

پمپ های پمپاژ هوا و حذف دی اکسید کربن؛

سنسورهای کنترل دما که چرخه زندگی نمونه های میکروبیولوژیکی را پشتیبانی و تنظیم می کنند.

یک تخمیر، از جمله آزمایشگاهی، از BioRus چندین مزیت دارد:

ارگونومی

فشردگی

امکان عملکرد مستقل چندین مخزن تحت یک کنترل؛

دقت و سهولت در تنظیم پارامترهای کشت سلولی، امکان صادرات نتایج کار، تنظیم هشدارها، تجسم داده ها و غیره به دلیل نرم افزار مبتنی بر SCADA که با خرید بیوراکتور، بدون توجه به پیکربندی و نسخه آن ارائه می شود.

در دسترس بودن مخازن قابل جابجایی برای همان تخمیر

امکان تجهیز فرمانتور به تجهیزات اضافی (به عنوان مثال، فیلتر روتور برای رشد سلول ها در حالت پرفیوژن)

ادغام حداکثر چهار فرمانتور (در اندازه های مختلف و یکسان) در یک سیستم واحد با یک اتصال منبع تغذیه، گاز و آب و تحت کنترل یک کامپیوتر با امکان سیستم کنترل فردی (سیستم مدولار).

2. از فرمانتور صنعتی در صنایع غذایی، دارویی و میکروبیولوژیکی برای تولید قارچ ها، باکتری ها و مخمرها و همچنین برای تولید پروتئین ها، مواد فعال زیستی، آنتی بیوتیک ها و سایر داروهای لازم برای یک فرد در زمینه های مختلف زندگی و پزشکی استفاده می شود.

ماژول های سیستم یکپارچه یا بیوراکتورهای آزمایشگاهی متصل به رایانه شخصی و کار بر اساس نرم افزار ویژه به عنوان دستگاه های کنترل عمل می کنند. هزینه تجهیزات این کلاس از فرمانتور به طور مستقیم به حجم ماده کشت شده و چند کارکردی واحد سیستم بستگی دارد.

بیورآکتور کشت سلولی:

ما یک شرکت پیشرو هستیم که طیف گسترده ای از بیوراکتورها و فرمانتورها را ارائه می دهیم که شرایط ایده آلی را برای کشت سلولی ایجاد می کنند. این دستگاه شبیه یک مخزن مجهز به همزن است که برای رشد سلول های حیوانی طراحی شده است. برای اختلاط کامل، یک میکسر پدال نوع دریایی ارائه شده است. کشت ثابت و مستمر امکان پذیر است. دومی توسط کرنش سنج ها اجرا می شود. دستگاه نمونه برداری داخلی، نمونه برداری استریل از سلول های مسری را تضمین می کند.

بیوراکتور جامدات معلق:

این نام دستگاه هایی است که حالت تعلیق را برای حامل های دارای سلول های بی حرکت حفظ می کند. اساساً آنها دارای سه فاز هستند - گاز، مایع و جامد. تداوم کشت توسط یک سیستم جداسازی ویژه تضمین می شود. زیست توده با دمیدن تحریک می شود. چنین دستگاه هایی برای سلول های کپسول دار مناسب هستند. همچنین برای سلول هایی که به استرس زخم بسیار حساس هستند و آنهایی که نیاز به سطح نگهدارنده دارند استفاده می شود. برای محافظت از سلول های حساس، از سیستم پاکسازی بدون حباب استفاده می شود.

فرمانتور استیل 10000 لیتری:

فرمانتور استیل 1000 لیتری به عنوان یک مخزن ذخیره سازی و تولید محصولات صنعتی نیازمند فرآیند تخمیر ستفاده شود.

ویژگی های خاص فرمانتور استیل 1000 لیتری:

لوله گردش و توپ اسپری به شما اجازه می دهد تا درپوش مورد نیاز را فشار دهید که به خیساندن کمک می کند.

پایین شیب اجازه تخلیه آسان مایع را می دهد.

منهول مستطیلی بزرگ، تخلیه و تمیز کردن مخزن را آسان و ساده می کند.

ژاکت خنک کننده برای کنترل دمای تخمیر ایده آل است.

استخراج رنگ را بدون به خطر انداختن کارایی به حداکثر برسانید.

سیستم های پمپاژ فشار بالا برای خیس شدن سریعتر درب.

اطلاعات محصول

2100 میلی‌متر (D) x 3000 میلی‌متر (ارتفاع شاسی)

جنس: فولاد ضد زنگ 304

بیرونی و داخلی 2B. جوش های داخلی زمین، غیرفعال و ضربه خورده

پوسته استوانه ای. بالای مخروطی؛ کف صاف شیبدار

پاها S/S با پایه های قابل تنظیم

ژاکت خنک کننده دوتایی

ورودی/خروجی 1 اینچی NPT

رویه ماندورا 450 میلی متر

ماندارا مستطیل 555*430mm

درب قفسه ای بیضی شکل 530*430 میلی متر (اختیاری)

شیر قفسه بندی 2'' TC

شیر تخلیه 2''TC

دماسنج

لوله پمپ و اتومایزر چرخشی

دریچه نمونه 1/2 اینچ

دریچه تنفس 2 اینچی TC

بلند کردن تاقچه ها و قفسه های نردبان

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با فرمانتور استیل به وب سایت سازآب مراجعه نمایید.

[ بازدید : 13 ]

[ سه شنبه 29 شهريور 1401 ] 11:32 ] [ سازآب ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]