دستگاه یخساز صنعتی

تاریخچه پیدایش دستگاه یخساز صنعتی:

یک یخ ساز خودکار در اواسط قرن گذشته ظاهر شد و بلافاصله مورد توجه رستورانداران در سراسر جهان قرار گرفت و خیلی زود استفاده از یخ در رستوران به بخشی جدایی ناپذیر از خدمات مشتری تبدیل شد. یخ سازها انواع مختلفی از یخ را در اختیار مغازه ها و رستوران ها قرار می دهند. یخ به شکل های: مکعبی، پودری ، مخروطی، پولکی و دانه ای تولید می شود.

استفاده از انواع یخ:

یخ پولکی برای چیدن محصولات نیمه تمام ماهی و گوشت استفاده می شود.

یخ دانه بندی شده در طراحی سالاد بار و بوفه استفاده می شود.

یخ مکعبی برای تهیه کوکتل استفاده می شود. انتخاب تکه های یخ بر اساس ترجیحات طراحی و همچنین با در نظر گرفتن الزامات راندمان خنک کننده انجام می شود. به عنوان مثال، برای خنک کردن نوشیدنی های طولانی (کوکتل های با حجم زیاد)، ایده آل است که از یخ انگشتی استفاده کنید که دارای حداکثر سطح تبادل حرارتی است.

در استفاده از یخ - در بارها و کافه ها - فصلی مشخص وجود دارد، و این فصلی بودن تقریباً غیرقابل محسوس است که در تمام طول سال از یخ برای نمایش محصولات و غذاهای آماده استفاده می شود، به عنوان مثال، در رستوران های ماهی.

علاوه بر این، در مورد اول، محبوب ترین شکل یخ مکعب است، در مورد دوم - پولکی.

به دلیل تنوع جهت استفاده از یخ، انواع آن نیز وجود دارد.

هر دستگاه یخ ساز صنعتی  فقط شکل خاصی از یخ را تولید می کند، بنابراین اگر یک رستوران مثلاً به یخ قالبی و مکعبی و یخ پولکی نیاز داشته باشد، یا باید دو دستگاه یخ ساز مختلف بخرید یا تجهیزاتی بخرید که به صورت مکانیکی یخ را خرد می کند.

انواع مختلفی از دستگاه های یخساز صنعتی وجود دارد که از نظر ظرفیت، نوع ورودی آب، شکل یخ تولیدی، نوع خنک کننده سردخانه داخلی، محل سطل نگهداری یخ، کشور مبدا و در نتیجه در کیفیت آنها، ظرفیت یخ سازها بر حسب کیلوگرم یخ تولید شده در روز اندازه گیری می شود و از چند کیلوگرم تا چند تن متغیر است. دستگاه های یخساز صنعتی  با ظرفیت بالا دارای مخازن و محفظه های ذخیره سازی خارج از محل برای ذخیره سازی یخ هستند و معمولاً یا در عملیات های مقیاس بزرگ که نمی توان از یخ دی اکسید کربن خشک استفاده کرد یا برای فروش به مکان هایی که یخ تقاضا دارد اما تولید امکان پذیر نیست استفاده می شود. با توجه به نوع اتصال به آب، یخسازها به دو دسته متصل به آبرسانی مرکزی و نوع سیلابی تقسیم می شوند. در اینجا باید توجه داشت که یخ برای مصارف غذایی استفاده می شود و آب باید آشامیدنی و دارای درجه تصفیه بالایی باشد. همچنین برای افزایش طول عمر دستگاه های یخ ساز صنعتی، هنگام اتصال به منبع آب، توصیه می شود از سختی گیر آب یا سیستم های پاک کننده شیمیایی استفاده شود.

 دستگاه یخ ساز پوری به دلیل بهره وری پایین، کمتر در رستوران ها استفاده می شوند و در مواقعی نصب می شوند که تامین آب به بار غیر ممکن باشد. با توجه به نوع سرمایش دستگاه، یخ سازها به صورت یخساز هوا خنک و آب خنک می باشند. علاوه بر این، روش دوم ارجح تر است، زیرا در شرایط کمبود فضا برای گردش آزاد هوا در اطراف دستگاه، به شما امکان می دهد آن را در هر مکانی قرار دهید. اما این منجر به مصرف بیشتر آب می شود که گاهی اوقات هزینه بر است. اکثر یخ سازها مجهز به سطل های نگهداری موقت یخ هستند. با تمام شدن یخ، یخ ساز حسگرهای سطح خود را فعال می کند و مقدار مورد نیاز یخ را تا زمانی که مخزن پر شود تولید می کند. یخسازهای صنعتی با ظرفیت کم (تا 100 کیلوگرم در روز)، به عنوان یک قاعده، با قیف داخلی تولید می شوند. از طرف دیگر یخ سازهای با ظرفیت بالا معمولاً با یک قیف از راه دور ارائه می شوند. ابعاد قیف داخلی معمولاً 2-3 برابر کمتر از ظرفیت دستگاه یخ ساز است. قرارگیری خارجی مخزن ذخیره سازی شما امکان می دهد اندازه مورد نیاز را انتخاب کنید، که به شما امکان می دهد روزانه یا بیشتر یخ را ذخیره کنید. بازپرداخت یک یخ ساز به عوامل بسیاری بستگی دارد: دامنه، شدت کار، قابلیت اطمینان مدل انتخاب شده، ارزش برند سازنده و غیره.

میانگین بازپرداخت محبوب ترین تولیدکنندگان یخساز با بهره وری کم (تا 100 کیلوگرم در روز) مدلهای ایتالیایی معمولاً در عرض 2-3 ماه تخمین زده می شود.

با چنین دوره بازپرداخت سریع، بدیهی است که خرید دستگاه یخ ساز به خرید یخ در کناره ارجحیت دارد. نکته اصلی تعیین نیاز شرکت شما به یخ است. خرده‌فروشان و فروشگاه‌های بزرگی که محصولات منجمد و سرد می‌فروشند، خودشان یخ را از طریق خطوط ماشین‌های یخ پوسته‌ای تولید می‌کنند. توصیه می شود نیاز به یخ برای یک مرکز پذیرایی را بر اساس هزینه های واقعی و با در نظر گرفتن انواع مصرف یخ تعیین کنید: خنک کردن نوشیدنی های آماده در لیوان ها و بطری ها، نگهداری سالاد بار، خنک کردن ظروف و غیره.

یک محاسبه بسیار تقریبی از نیاز به یخ را می توان بر اساس داده های تجربی انجام داد : برای یک رستوران متوسط، 350-400 گرم یخ در هر وعده مورد نیاز است.

نیاز نوار با در نظر گرفتن این واقعیت محاسبه می شود که برای هر لیوان نوشیدنی به نصف حجم یک لیوان یخ نیاز دارید. خنک کردن نوار سالاد به ازای هر 100 لیتر حجم یخچال 52 کیلوگرم یخ هزینه دارد.

یخ ساز صنعتی  یک دستگاه سردخانه برای تهیه یخ خوراکی است. این لوازم برقی را می توان در مراکز پذیرایی، سوپرمارکت ها و همچنین در بسیاری از شرکت های صنعتی نصب کرد. یخ تولید شده برای خنک کردن محصولات و تهیه کوکتل استفاده می شود. تا به امروز، یخ سازها با طیف گسترده ای از مدل ها با ظرفیت های بسیار متفاوت در بازار ارائه می شوند. به لطف عملکرد خودکار دستگاه، می توانید به مقدار بی پایانی یخ دسترسی داشته باشید.

دستگاه یخ ساز چگونه کار می کند؟

مدل های زیادی از یخ ساز وجود دارد، اما همه آنها بر اساس یک اصل کار می کنند. در داخل دستگاه یک اواپراتور وجود دارد که مشابه آن چیزی است که در واحدهای تبرید خانگی معمولی یافت می شود. آب تصفیه شده تحت فشار بالا به سطح اواپراتور می رسد، در نتیجه، در دمای زیر صفر، مایع یخ می زند و به یخ تبدیل می شود. پس از آن، بخار داغ به طور خلاصه از سوراخ های مخصوص به یخ حاصل فرستاده می شود تا تکه های یخ کمی ذوب شده و از اواپراتور بیفتند. تمام قطعات افتاده یخ به انباشته فرستاده می شوند، جایی که دما حفظ می شود، که اجازه نمی دهد آنها ذوب شوند. یخ ساز دارای سنسور کامل مخزن است. هنگامی که مقدار یخ کاهش می یابد، دستگاه چرخه را مجدداً راه اندازی می کند تا سطل یخ دوباره پر شود. هنگامی که ابزار کاملاً اتوماتیک است، توجه اپراتور دائمی مورد نیاز نیست.

مشخصات یخ ساز صنعتی:

مشخصات دستگاه یخساز بسته به سازنده، برند و مدل و همچنین هدف آب یخ زده، شکل یخ، حجم تولید و ظرفیت اتاق ممکن است متفاوت باشد.

بسته به شکل یخ:

بسته به ویژگی های طراحی، یخ ساز می تواند یخ با اشکال مختلف تولید کند:

مکعبی. یخ مکعبی محبوب ترین است، زیرا بیشتر در بارها برای تهیه نوشیدنی استفاده می شود. شکل مربعی تکه های یخ به شما این امکان را می دهد که نوشیدنی را به طور موثر خنک کنید، به آرامی ذوب شده و کوکتل را با آب ذوب رقیق نکنید.

سیلندرها یخ استوانه ای یا انگشتی از نظر جرم با یخ مکعبی تفاوتی ندارد، اما به دلیل ساختار آن با یک حفره در داخل، سطح تماس زیادی با نوشیدنی دارد. خنک شدن سریعتر است، اما این نوع یخ نیز به سرعت ذوب می شود، زیرا یخ دیواره های نازکی دارد.

دانه بندی شده. یخ دانه بندی شده به سرعت ذوب می شود و با نوشیدنی مخلوط می شود. اما گرانول های با قطر 5-10 میلی متر به طور گسترده ای برای نمایش محصولات در سالاد بارها یا روی ویترین مغازه ها استفاده می شود.

پولکی. یخ پولکی اغلب برای نگهداری ماهی و گوشت استفاده می شود. ترازوهای 1-2 میلی متری قادرند محصول را برای مدت طولانی تازه نگه دارند و دمای مورد نیاز را حفظ کنند.

مهم: یخ ساز فقط می تواند یک شکل یخ تولید کند. شما نمی توانید حالت ها را تغییر دهید و پارامترهای قطعات را تغییر دهید.

با توجه به روش تامین آب:

برای اینکه یخ ساز کار کند باید آب آشامیدنی به آن تامین شود. بر اساس این اصل، دستگاه ها را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

تنه (جریان). این نوع ساخت و ساز به یک منبع آب معمولی متصل می شود. دریچه مخصوص شیر آب را باز می کند و آب وارد یخ ساز می شود. چنین وسیله ای دلالت بر اتصال به فاضلاب دارد و از آنجایی که آب از منبع اصلی تامین می شود، توجه انسان مورد نیاز نیست. اغلب یخ سازهای خط اصلی وظیفه تمیز کردن خود را با شستشو دارند.

ژله شده. یخ سازهای نوع پرکننده با وجود یک مخزن مخصوص در طراحی خود متمایز می شوند که باید به صورت دستی با آب پر شود. این تجهیزات زمانی استفاده می شود که دسترسی به آب لوله کشی وجود نداشته باشد و یا آلوده باشد. این امر مستلزم توجه دوره ای انسان است، زیرا اگر آب در مخزن تمام شود، تولید یخ متوقف می شود. دستگاه با یک سیگنال نوری یا صوتی از انتهای مایع مطلع می شود. این به شما این امکان را می دهد که مخزن را به موقع پر کنید و با مشکل کمبود یخ مواجه نشوید.

بسته به مکان نصب یخساز:

با توجه به روش قرار دادن، یخ ساز می تواند:

دارای پایه. دستگاه های کف دارای عملکرد عالی هستند. معمولاً آنها ثابت هستند، زیرا به سیستم لوله کشی متصل هستند. بیش از 50 کیلوگرم یخ در روز تولید می کند و برای موسسات با حضور بالا، غذاخوری ها، بازارها در نظر گرفته شده است.

دسکتاپ. مدل های رومیزی عملکرد پایین تری دارند. آنها را می توان در کافه ها، بارها، اغذیه فروشی ها، جایی که می توان آنها را در پیشخوان بار قرار داد، پیدا کرد. چنین تجهیزاتی به منبع آب متصل است یا دارای یک ظرف مخصوص برای پر کردن مجدد دستی است. بهره وری روزانه - تا 40 کیلوگرم یخ.

شایان ذکر است که دستگاه ها با نیازهای مختلف برای شبکه برق تولید می شوند. مدل های رومیزی با ولتاژ 220 ولت کار می کنند و مدل های کف در نسخه 220 و 380 ولت ساخته می شوند.

بر اساس نوع انبار یخ:

1-با مخزن داخلی کوچک .

2-با حافظه خارجی. دستگاه ها می توانند بیش از 300 کیلوگرم توده یخ تولید کنند.

بر اساس نوع خنک کننده:

آب خنک. این دستگاه اجازه خنک شدن سریع را می دهد و کندانسور نیازی به تمیز کردن مداوم ندارد. با این حال، مصرف آب در حال افزایش است.

هواخنک. مناسب برای اتاق های کوچک با دمای بالا. اتصال اضافی به شبکه آبرسانی مورد نیاز نیست. آنها با قیمت دموکراتیک متمایز می شوند، اما این تاسیسات را نمی توان محکم به اشیاء دیگر منتقل کرد یا در میله ای قرار داد تا باعث قطع شدن هوا نشود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با یخساز صنعتی به وب سایت سازاب مراجعه نمایید.

[ بازدید : 10 ]

[ سه شنبه 11 بهمن 1401 ] 13:32 ] [ سازآب ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]