هموژنایزر

طرز کار انواع هموژنایزر:

انواع مختلفی از دستگاه هموژنایزر در صنعت استفاده می شود. با توجه به اصل کار، آنها به هموژنایزر مکانیکی، هموژنایزر اولتراسونیک و هموژنایزر تحت فشار بالا تقسیم می شوند.

1. هموژنایزرهای مکانیکی مخلوط را با تیغه های برشی که خیلی سریع می چرخند (با سرعت چند ده هزار دور در دقیقه) مخلوط می کنند. ساده ترین نمونه از شبیه سازی عملکرد چنین دستگاهی؛ یک چرخ گوشت یا آسیاب کن قهوه  معمولی است. بسته به نوع و قوام مواد اولیه، تیغه ها از مواد با استحکام متفاوت ساخته می شوند. با توجه به مکانیسم عملکرد، چنین دستگاه هایی غوطه ور هستند، مجهز به دستگاه بالابر هستند.

2. هموزنایزرهای اولتراسونیک محصول را با ایجاد اثر کاویتاسیون مخلوط می کنند. ساطع کننده فرکانس بالا یک موج صوتی با فرکانس بالا با دامنه ثابت تولید می کند. کاوشگرهایی که از طریق آنها وارد ماده می شود باعث ایجاد حرکات موجی در داخل مخلوط می شود. حباب های هوا در مایع ظاهر می شوند که شناور می شوند و می ترکند. هموژنایزرهای اولتراسونیک همچنین می توانند مواد جامد را با هم مخلوط کنند (مثلاً برای کاهش رطوبت داخلی دانه از آنها در جریان دانه استفاده می شود).

3. هموژنایزرهای تحت فشار بالا . اصل عملکرد آنها فشار دادن مواد تحت فشار از طریق یک شکاف قابل تنظیم است. هموژنایزر پیستونی فشار بالا به شکل پمپ پیستونی است. این محصول در بخش های کوچک تغذیه می شود که به همین دلیل فشار بالایی حاصل می شود. به ویژه هموژنایزر شیر اینگونه عمل می کند و گلبول های چربی را می شکند.

هموژنایزر چیست؟

هموژنایزر RPG دستگاهی استکه برای ایجاد یک مخلوط همگن ( همگن ) از نظر فیزیکی پایدار , به طور معمول , از دو یا چند مایع که یکی در دیگری نامحلول است و همچنین برای آسیاب کردن ذرات موجود در محصول تا سطح میکرون از پیش تعیین شده استفاده می شود . چون مایعات چگالی های متفاوتی دارند ، سرعت جداسازی آنها به اندازه ذرات امولسیون بستگی دارد و مخلوط های همگن هر چه بیشتر و ریزتر باشند ، همگنی خود را حفظ می کنند .

هموژنایزر شری و فراورده های لبنی:

هموژنایزر شیر ( در فرآوری شیر ) دستگاهی است که برای خرد کردن گلبول های چربی به بخش کوچکتر استفاده می شود . فرآیند همگن سازی باعث توزیع یکنواخت چربی ، همگنی محصول و افزایش ویسکوزیته می شود . این محصول در برابر ته نشین شدن کرم و توسعه فرآیندهای اکسیداسیون مقاومت می کند . چنین هموژنایزر یک پمپ پیستونی ( پیستونی ) است که محصول را تحت فشار بالا از طریق یک شکاف قابل تنظیم فشار می دهد . ویژگی اصلی فشار در فرآیند کار و عملکرد است . برای مقایسه دستگاه های مختلف ، از عملکرد آب استفاده می شود ، زیرا در محصولات مختلف عملکرد متفاوت خواهد بود.

هموژنایزرها ( دستگاه هایی برای به دست آوردن امولسیون های همگن یا مخلوط مایعات ) و پخش کننده ها ( دستگاه هایی برای به دست آوردن مخلوط مایعات و جامدات همگن ، یعنی پراکنده ) شناخته شده اند . به طور معمول این دستگاه ها از مکانیکی یا هیدرودینامیکی و همچنین ترمودینامیکی استفاده می کنند. اثرات ، به عنوان مثال ، کاویتاسیون - پدیده جوشاندن مایعات در دمای معمولی و کاهش فشار که در جریان یک مایع از طریق کانالی با مقطع متغیر رخ می دهد . هنگام به دست آوردن امولسیون لاک ها، پمادها ، محصولات غذایی و مانند آن ، چنین مخلوطی با اختلاط مکانیکی طولانی مدت به دست می آید .

تا به امروز انواع مختلفی از هموژنایزرها تولید می شود . هزینه هموژنایزر به کیفیت همگن سازی و مدت زمان استفاده از نصب بستگی دارد . هموژنایزرهای انواع مختلف ویژگی های پردازش خاص خود را دارند و در هنگام پردازش یک نوع محصول نتایج متفاوتی به دست می دهند .

هموژنایزرهای لبنی از نوع مکانیکی:

هموژنیزاسیون محصولات لبنی یک اثر مکانیکی بر روی شیر یا خامه در یک هموژنایزر است که در طی آن پراکندگی رخ می دهد، یعنی آسیاب شدن گلبول های چربی از طریق تأثیر شرایط خارجی.

پراکندگی گلبول های چربی (سنگ زنی و توزیع یکنواخت آنها در محصول) با کمک فشار، اولتراسوند، پردازش الکتریکی با فرکانس بالا، پردازش الکترو هیدرولیک، در تجهیزات ویژه - هموژنایزر شیر اتفاق می افتد. در فرآیند ذخیره شیر تازه، خامه و سایر محصولات لبنی، رسوب رخ می دهد، زیرا پلاسما و چربی شیر از نظر چگالی تفاوت دارند. هر چه اندازه گلبول های چربی بزرگتر باشد، میزان ته نشین شدن چربی بیشتر می شود. هموژنیزاسیون فرآیند مهمی در فرآوری محصولات لبنی است، زیرا اندازه گلبول های چربی را تا 10 برابر کاهش می دهد و سرعت ته نشینی را تا 100 برابر کاهش می دهد. در هموژنایزر، ترکیب پوسته گلبول چربی تغییر می کند، پروتئین های پلاسما در ترکیب آن قرار می گیرند و فسفاتیدها به پلاسما می روند. این در فرآیند همگن سازی است که تثبیت محصولات همگن را تضمین می کند. پراکندگی بالای گلبول های چربی عملاً ته نشین شدن را از بین می برد.

هموژنایزر شیر با هموژنیزاسیون دو مرحله ای:

همگن شدن شیر امکان تولید محصولات شیر ​​تخمیر شده با کیفیت بهتر (خامه ترش، کفیر، ماست و غیره) را فراهم می کند، زیرا استحکام و قوام آن افزایش می یابد و تشکیل یک پلاگین چرب نیز حذف می شود. واحد اصلی یک هموژنایزر مدرن از نوع سوپاپ، سر همگن کننده است. سرهای همگن تک مرحله ای و دو مرحله ای وجود دارد. همگن سازی دو مرحله ای هنگام به دست آوردن محصولاتی با محتوای چربی بالا - خامه، مخلوط بستنی و غیره استفاده می شود. این نوع همگن سازی به شما امکان می دهد انباشته شدن گلبول های چربی را بهتر بشکنید و امولسیون چربی یکنواخت تری ایجاد کنید. در تولید لبنیات با محتوای چربی کم مانند نوشیدن شیر می توان از همگن سازی تک مرحله ای استفاده کرد.

اصل عملکرد یک هموژنایزر برای شیر در شرکت های مدرن:

هموژنایزرهای شیر واحدهای ضروری در شرکت های لبنی مدرن و همچنین در سازمان هایی هستند که در زمینه تولید غذای کودک، لوازم آرایشی و غیره فعالیت می کنند. بدون استفاده از هموژنایزر، به دست آوردن امولسیون چربی نازک، با عمر طولانی و غیر جداکننده غیرممکن است. استفاده از اینستالیشن در تولید لبنیات نه تنها کیفیت محصول را بهبود می بخشد، بلکه باعث بهبود طعم و جذب مواد مغذی و ویتامین ها توسط بدن می شود. اصل عملکرد هموژنایزرها حداکثر آسیاب گلبول های چربی است. در فرآیند پردازش مکانیکی محصولات لبنی، چربی در طول ذخیره سازی ته نشین نمی شود که به میزان قابل توجهی درجه اکسیداسیون را کاهش می دهد. در حین هموژنیزاسیون با هموژنایزرهای شیر شیر، محصول شیر با سرعت بالا از شکاف های باریک عبور می کند. با ارتفاع شکاف 20-30 میکرون. سرعت حرکت شیر ​​به 200-300 میکرون می رسد. سر همگن شامل یک سوپاپ و یک نشیمنگاه است که توسط یک فنر قدرتمند فشرده می شوند. در روند حرکت آنها شکافی ایجاد می شود که روند همگن شدن را تضمین می کند. پمپ پلانجر فشار لازم برای همگن سازی با کیفیت بالا را ایجاد می کند. در نتیجه فشار روی شیر، کاهش قابل توجهی در گلبول های چربی و توزیع یکنواخت آنها در فرآورده های لبنی ایجاد می شود.

عملکرد پمپ های پلانجر و طراحی سر هموژنایزر:

عملکرد موثر هموژنایزر توسط پمپ های پیستونی ارائه می شود، یعنی راندمان همگن سازی مستقیماً به تعداد آنها بستگی دارد. هنگام بیکاری، فرآورده لبنی به داخل سیلندرها مکیده می شود و در حین کار به سر همگن کننده فرستاده می شود. هدهای همگن کننده تک مرحله ای از قسمت های زیر تشکیل شده اند:

سوپاپ و نشیمنگاه

فنر و پیچ برای تنظیم فشار در حین همگن سازی،

دریچه اطمینان.

هموژنایزرهای مدرن، بسته به هدف، مجهز به سرهای همگن کننده تک مرحله ای و دو مرحله ای هستند. شرکت ما طیف گسترده ای از تجهیزات برای پردازش محصولات لبنی از جمله هموژنایزر شیر تک مرحله ای و دو مرحله ای را به فروش می رساند ، یعنی تجهیزاتی را ارائه می دهیم که تقریباً نیازهای هر شرکتی را برآورده می کند. هموژنایزرهای شیر تولیدی ما دارای طرح ها و مشخصات متنوع و همچنین کیفیت و اطمینان بالایی هستند. هموژنایزر شیر تولیدی ما این فرصت را برای شرکت شما فراهم می کند که فقط محصولات لبنی با کیفیت بالا تولید کند و بر این اساس سودآوری را افزایش دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با هموژنایزر به وب سایت سازآب مراجعه نمایید.

[ بازدید : 10 ]

[ سه شنبه 12 مهر 1401 ] 14:27 ] [ سازآب ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]